6 oct. 2017

Casuta dintre dealuri

Am calatorit multicel la viata mea si nu o spun ca sa ma laud. E adevarat ca nu atat de mult pe cat mi-as fi dorit. Am vazut locuri minunate in care as fi vrut sa raman si sa locuiesc. Cu care efectiv ma identificam. In unele locuri nu mi-as permite nici intr-o suta de ani sa locuiesc, oricat as fi vrea; asa ca am incercat sa-mi... adaptez dorintele.

Am gasit un locsor despre care as putea spune ca e uitat de lume (sper sa nu se supere cei de langa mine caci nu o spun in sens rau ci din contra, in sens admirativ). Daca au trecut deja cinci ani de cand cunosc aceste locuri si nu am plecat inca, asta cred ca inseamna ceva. Locul acesta unde m-am decis sa-mi si stabilesc resedinta as spune ca a fost binecuvantat. E undeva intre doua dealuri, foarte aproape de munte. Un rausor venind din munti, curge printre casele locului. Veveritele isi cara de zor conuri de brad. Daca ar si sta la poze mi-as face un selfie cu ele dar sunt iuti de  picioruse cand te apropii de ele. Nu rare sunt ocaziile cand caprioarele ies din padure in cautarea hranei. Oamenii locului le lasa mancare si ele indraznesc sa se apropie.
Locul pe care mi l-am ales e la poalele unuia din cele doua dealuri . Visez la dupa-amiezile linistite de vara cand imi voi petrece timpul liber in hamacul din spatele curtii, la umbra si racoarea copacilor. O mica cascada cred ca ar completa  bine acest colt de rai. Gradinita cu flori ar fi pentru mine, iar pentru prietenul meu cred ca ar fi numai buna o sera pentru legume. Asa ar putea sa experimenteze mai bine cultivarea plantelor aromatice, a cepei, hreanului si alte cele ce momentan le are in balcon. Nu vreti sa stiti cum arata acum acesta. Si tot pentru el as dori un spatiu, ceva gen casuta unde sa-si tina bormasina, polidiscul, aparatul de lipit tevi si cate si mai cate. Daca aveti nevoie de vreuna din ele, apelati la noi, sigur avem tot ce trebuie pentru bricolaj. In perspectiva, de cumparat, e un aparat de sudura. Dar e si el pe drum.
In curte mi-as mai dori un gratar. Nu strica la casa omului. L-as folosi in special la coptul vinetelor si ardeilor pentru zacusca. Am o reteta gustoasa...
A, si daca tot am acea cascada, poate nu ar strica si o minipastravarie. Ati incercat pastravul afumat in cetina de brad? Daca as pune asa ceva in curte, in mod sigur as spori valoarea proprietatii!
Era sa uit de un alt element de rezistenta al proprietatii mele. Lavanda! Mereu mi-am dorit sa ajung in Provence sa vad lanurile de lavanda vara, cand sunt in floare.Ce feerie de culori! Si cum inca nu am ajuns acolo de ce sa nu mi-o aduc la mine acasa?! Ati gustat dulceata de lavanda? Dar biscuitii cu levantica? Nu stiti ce ati pierdut!
Cam astea sunt o mica parte din cele ce mi le doresc in modesta mea curte.

Dar casa...asta da problema. Personal imi doresc o casa nici prea mica nici prea mare.  Cateva camere acolo sa multumim pe toata lumea ( rude, amici si cine se mai nimereste). Camerele sa fie mari, luminoase, aerisite si bine organizate. Fiecare dormitor ar trebui sa aiba baie proprie. Livingul sa fie generos. Bucataria sa fie deschisa si ultrautilata.

proiect casa

Dar terasa e musai sa fie mare. Acu daca o iesi una si la etaj, cu atat mai bine. Neaparat vreau panouri solare pentru apa calda si caldura. Vreau casa sa fie pasiva, independenta energetic si verde (in sensul folosirii energiei verzi, desigur).

In mod sigur nu m-as descurca singura cu totul. Asta daca vreau in viata asta sa si apuc sa locuiesc in ea! Nu stiu pasii ce trebuie urmati si nici nu intentionez sa ma apuc sa citesc legea.
Dar voi apela la persoane abilitate. Cei mai potriviti mi se par cei de la AIA Proiect.

proiect de casa

 Cu toate ca acestia pun la dispozitie o colectie de proiecte case optimizate, voi prefera un proiect de casa personalizat. De ce? Pentru ca nu mi-ar place sa locuiesc in acelasi tip de casa in care locuiesc si altii. Pentru ca sunt unica, imi place ca tot ceea ce ma inconjoara sa fie unic. Totul in jur sa fie pe sufletul meu.
 Proiectele lor sunt realizate astfel incat sa obtina autorizatiile de constructie. Deasemenea particularizeaza proiectul astfel incat sa satisfaca si orice buget.
In echipa au si un evaluator ANEVAR. Intotdeauna e bine sa cunosti valoarea proprietatii in orice moment al constructiei; apoi tot pe baza evaluarii lui se va face si stabilirea impozitului datorat fiscului  si valoarea eventualelor credite bancare.
E clar ca doar ei ma pot ajuta in parcurgerea pasilor necesari sa-mi vad visul cu ochii.

Acest articol este scris pentru competitia de blogging creativ Superblog 2017, proba nr.3, „Case frumoase pentru oameni fericiți”
 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu