17 aug. 2014

Să nu uităm să citim

Dacă e să mă întrebați, prefer cartea în formatul tipărit.
Poate și datorită faptului că acum...1000 de ani (glumesc) când m-am născut nu exista decât acest format.
Practic am crescut, am învățat după cărți tipărite pe hârtie. Am prins vremurile când trebuia să ai relații sau să dai ceva vânzătoarei de la librărie ca să-ți păstreze o carte bună când apărea. Părinții meu, profesori fiind, lăsau un salariu la biblioteca școlii când se primeau cărți. Dacă nu mă credeți, mărturie stau cărțile din biblioteca de acasă (mă refer la casa părintească).


Știți "mirosul" de carte nouă? E inconfundabil. Încercați să atingeți o carte nou-nouță și vedeți ce simțiți.
Să nu înțelegeți că sunt împotriva cărții electronice. Nicidecum. Își are avantajele ei. Unul din ele este acela că poate cuprinde cantități mari de informație, chiar sute de romane. Ca greutate se poate compara cu o carte normală.  Deci două avantaje pentru călătoriile lungi: ușoară și multe cărți într-una singură. Un alt avantaj este faptul că poți să-ți reglezi caracterele ca dimensiune.
Carte tipărită sau electronică, cred contează mai puțin. Important e să citim.
Din fericire acum există librării online.
Una din ele este
 
I-am găsit acum ceva timp când căutam un material pentru școală.
Ca să înțelegeți mai bine trebuie să vă spun că o perioadă de timp am predat la o școală de țară. Micuță, cochetă, cu profesori deosebiți și elevi bine educați de dascăli și părinți (ceea ce mai rar găsești azi). De aici și mica mea poveste.

 Nu prea știam cum să-i atrag pe copii către descoperirea științelor. Doar respectarea programei școlare pare ceva monoton și cam neinteresant pentru ei. I-am rugat pentru început să caute pe internet materiale care să aibă drept temă idei ce au schimbat omenirea. Un copil (cel mai bun din clasă) mi-a spus că el nu are internet acasă. Recunosc că nu mă așteptam la așa ceva. Nici la mica bibliotecă a școlii nu am găsit ceva pe această temă.
Atunci m-am gândit să caut pe net. Îmi era mult mai ușor.
Am apelat la cei de la editura Litera. Aceștia au atât carte tipărită cât și electronică
Din multele categorii de cărți de la ei, mi-a atras atenția  "IQ 230" . Curioasă din fire am intrat să văd despre ce e vorba și bine am făcut. Am găsit chiar ceea ce căutam

 

Găsiți și cărți pentru copii- enciclopedii, povești, basme, cărți de colorat pentru cei mici.
O carte care cred că nu ar trebui să lipsească din nicio bibliotecă:

 

 Nici adulții nu sunt uitați, ei găsind aici dicționare, cărți business, cărți de cultură generală.
Tot la ei aveți parte și de promoții.
Dar cel mai bine cred că e să intrați și să vă alegeți ce vă place.
Gândiți-vă cât de norocoși sunteți că aveți acces la cunoaștere!
În ceea ce mă privește recunosc că de atunci interesul copiilor a crescut în mod vizibil. Pe cât posibil am încercat să fac orele mult mai plăcute. 

Și nu uitați: "Oricât de ocupat ai fi, trebuie să găsești timp ca să citești. Altfel vei capitula în fața ignoranței."- Confucius







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu