17 iul. 2014

Trandafir al diminetii mele


 Trandafir in roua diminetii
Ce diamant ascunzi intre petale,
Da-mi stropi de foc si de-nceput a vietii
Da-mi un pamant si-acopera-l cu dale.

 Da-mi o petea, de dulce amagire
Si-o clipa de-nceput de dimineata,
Un spine bland si-o raza de iubire
Si-o mica stea din lumea ta mareata.

 Caci am sa vin mereu ca sa te ud
Si-am sa ma-nvart in juru-ti cu-ntristare
C-ai sa te duci, frumos si crud,
Si vreau sa-mi iau adio la plecare.

 Da-mi o speranta cat inca mai existi
C-ai sa te-ntorci din nou la primavara,
Si-o sa visez mereu cu ochii tristi
La diminetile cand luminai de prima oara.

Oh, e prea tarziu sa-ti cer iertare
Ca ti-am pretins ce nu-mi poti oferi,
Ramai oricum lumina diminetilor murdare!
Ca-n visul meu tu nu poti ofili !
Nichita Stanescu

Un comentariu: